Ramowy rozkład dnia dla dzieci 2,5 – 3 – letnich
6:00 – 8:00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych. Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne. Prace porządkowo – gospodarcze; |
8:00 – 8:15 |
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu; |
8:15 – 8:30 |
Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania |
8:30 – 9:00 |
Śniadanie; |
9:00 – 11:15 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Udział w zajęciach dodatkowych; |
11:15 – 11:30 |
Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu; |
11:30 – 12:15 |
Obiad; |
12:15 – 12:30 |
Przygotowanie do leżakowania. Doskonalenie czynności samoobsługowych; |
12:30 – 14:00 |
Odpoczynek na leżakach; |
14:00 – 14:30 |
Czynności samoobsługowe, Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Przygotowanie do podwieczorku; |
14:30 – 15:00 |
Podwieczorek; |
15:00 – 17:00 |
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci; |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 4 – letnich
6:00 – 8:00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów |
8:00 – 8:15 |
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu; |
8:15 – 8:30 |
Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania |
8:30 – 9:00 |
Śniadanie; |
9:00 – 11:15 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Udział w zajęciach dodatkowych; |
11:15 – 11:30 |
Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu; |
11:30 – 12:15 |
Obiad; |
12:15 – 12:45 |
Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe itp. Praca indywidualna; |
12:45 – 14:00 |
Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe. Udział w zajęciach dodatkowych. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
14:00 – 14:15 |
Czynności samoobsługowe. Przygotowanie do podwieczorku; |
14:15 – 14:45 |
Podwieczorek; |
15:00 – 17:00 |
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci; |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 – 6 – letnich
6:00 – 8:00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów |
8:00 – 8:15 |
Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz |
8:15 – 8:30 |
Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania |
8:30 – 9:00 |
Śniadanie. Doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole; |
9:00 – 11:15 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Udział w zajęciach dodatkowych; |
11:15 – 11:30 |
Czynności samoobsługowe i higieniczne - utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania |
11:30 – 12:15 |
Obiad; |
12:15 – 12:45 |
Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna; |
12:45 – 14:00 |
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Udział |
14:00 – 14:15 |
Czynności samoobsługowe. Przygotowanie do podwieczorku; |
14:15 – 14:45 |
Podwieczorek; |
15:00 – 17:00 |
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci. |